اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
قیمت طلا و سکه در سومین روز معاملاتی هفته با کاهش ارزش در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد. روند نزولی قیمت در بازار طلا از افت قیمت دلار و طلای جهانی تبعیت کرد و موجب تغییر کانال برخی قطعات سکه شد. تحلیلگران بازارهای مالی کف ۴۰ میلیون تومانی برای سکه امامی را محدوده قیمتی جذابی برای ورود به بازار فلز زرد می‌دانند.
۱۷:۴۵ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
وانانیوز|

قیمت طلا و سکه روز دوشنبه با افت ارزش بازگشایی شد. روند نزولی قیمت در بازار طلا از افت ارزش فاکتورهای اثرگذار بر قیمت طلا تبعیت کرد. در هفته‌های گذشته کارشناسان بازار طلا کف ۴۰ میلیونی را برای سکه امامی محدوده جذاب برای ورود به بازار می‌دانستند.

Screenshot 2024-05-13 at 5.24.55 PM

به اعتقاد معامله‌گران بازار طلا، ریزش بازار ارز دستوری‌ست و با سیاست بازارساز در حال انجام است، اما دخالت سیاستگذار در بازار طلا و سکه کمتر است. آنها معتقدند با وجود اینکه بازار طلا با قیمت دلار نرخ‌گذاری می‌شود، اما فعالان این بازار، معامله‌گرانی با قدرت بالا هستند و توانایی رونددهی به قیمت‌ها را دارند.

قیمت دلار روز دوشنبه به کریدور ۵۰ هزار تومانی برگشت و در پی آن قیمت سکه امامی، سکه بهار و ربع سکه را به کانال پایین‌تر کشاند. کارشناسان اقتصادی علاوه بر اثر کاهش قیمت دلار و اونس جهانی طلا بر بازار داخلی ریزش حباب سکه را نیز در این افت قیمت موثر می‌دانند. آنها معتقدند حباب سکه به‌طور کامل تخلیه نمی‌شود و قطعات سکه تنها بخشی از حباب خود را ز دست می‌دهند.

اونس نقره برخلاف طلا رشد کرد

گفتنی است اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با کاهش ۱۳ دلاری با رقم ۲۳۴۷ دلاری در حال معامله است. اونس جهانی نقره با رقم ۲۸ دلار و ۲۹ سنتی در حال معامله است و برخلاف طلا افزایش ‍۱۲ سنتی دارد. هر گرم نقره ۹۹۹ روی رقم ۵۴ هزار و ۵۵ تومانی ایستاد.

نیم‌سکه پرچمدار کاهش قیمت شد

قیمت سکه امامی روز دوشنبه ۲۳ اردیبهشت با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی روی رقم ۴۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی بسته شد. قیمت سکه‌ بهار با رقم ۳۷ میلیون و ۷۹۰ تومانی معامله شد و افت ۲۲۰ هزار تومانی داشت.

قیمت نیم‌سکه با افت ۴۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد و قیمت ربع سکه با ۲۰۰ هزار تومان کاهش به کانال ۱۴ میلیونی برگشت و با رقم ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بسته شد. سکه گرمی با ۱۰۰ هزار تومان کاهش روی قیمت ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی ایستاد.

مثقال نیمه کانال ۱۴ میلیونی را از دست داد

قیمت طلا در سومین روز هفته کاهش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۱۵۰ هزار تومانی با رقم ۱۴ میلیون و ۴۴۰ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۴۰ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۳۳۴ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۲۸۹ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه روز دوشنبه در بیشتر قطعات کاهش داشت. حباب سکه امامی ۱۳ هزارتومان، ربع سکه ۲۵۳ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۲۸ هزار تومان و سکه گرمی ۶۵ هزار تومان افت داشت. حباب سکه بهار ۱۰۳ هزار تومان  افزایشی شد.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون۱
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین